Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentální stres
Martínková, Zuzana ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Hofmannová, Jitka (oponent)
Životní prostředí, jeho stav a faktory životního prostředí ovlivňuji blahobyt člověka nejen přímo, protože ovlivňují jeho fyzické zdraví, ale také nepřímo, protože mohou způsobovat stres a tak snižovat jeho duševní pohodu a ovlivňovat celkový zdravotní stav. Cílem této práce bylo zjistit, které environmentální faktory a problémy mohou způsobovat stres a jaké faktory, jak a proč, ovlivňují vznik environmentálního stresu a zejména způsoby jeho zvládání. Významnými faktory ovlivňujícími environmentální stres a zejména strategii jeho zvládání jsou nejen vlastnosti stresoru, jeho vnímané následky a zdroje pro jeho zvládnutí, ale zejména vnímaná schopnost tento stresor zvládnout, kterou značně ovlivňují informace a zkušenosti, ale také jednání druhých. V závislosti na těchto faktorech volí jedinec pasivní nebo aktivní strategii zvládání stresoru, kterou může být pro-environmentální chování.
Environmentální stres
Martínková, Zuzana ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Hofmannová, Jitka (oponent)
Životní prostředí, jeho stav a faktory životního prostředí ovlivňuji blahobyt člověka nejen přímo, protože ovlivňují jeho fyzické zdraví, ale také nepřímo, protože mohou způsobovat stres a tak snižovat jeho duševní pohodu a ovlivňovat celkový zdravotní stav. Cílem této práce bylo zjistit, které environmentální faktory a problémy mohou způsobovat stres a jaké faktory, jak a proč, ovlivňují vznik environmentálního stresu a zejména způsoby jeho zvládání. Významnými faktory ovlivňujícími environmentální stres a zejména strategii jeho zvládání jsou nejen vlastnosti stresoru, jeho vnímané následky a zdroje pro jeho zvládnutí, ale zejména vnímaná schopnost tento stresor zvládnout, kterou značně ovlivňují informace a zkušenosti, ale také jednání druhých. V závislosti na těchto faktorech volí jedinec pasivní nebo aktivní strategii zvládání stresoru, kterou může být pro-environmentální chování.
Program rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ VUKANOVIČOVÁ, Renáta
Hlavním cílem této práce je navržení vzdělávací nabídky, která se bude týkat rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku. V teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte v období předškolního věku, objasňuje pojem učení v mateřské škole, věnuje se interkulturní psychologii, interkulturnímu výcviku a roli pedagoga při osvojování interkulturních kompetencí. Praktická část je rozpracována do šesti bloků, které jsou prakticky vyzkoušeny s dětmi předškolního věku. V poslední části práce jsou shrnuty uskutečněné aktivity a je zde uvedena kauzuistika týkající se citlivého vnímání prostředí rozdílných koutů naší planety dětmi v Mateřské škole v Čejeticích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.